Artikel 11 Aantellen van pijlen |
|||
11.a | Wanneer een pijl duidelijk in het segment (zie pagina 8 ) zit en de machine heeft deze pijl | ||
niet als pijl aangemerkt, mag deze niet meer aangeduwd worden. | |||
D.w.z. iedere speler is er zelf verantwoordelijk voor dat de machine op zijn beurt/display staat. | |||
11.b | De darter heeft drie pijlen. Wanneer een pijl in een segment wel gesignaleerd wordt door de | ||
dartmachine en de betreffende pijl wordt niet verwerkt, zo wordt deze pijl als gegooid beschouwd. | |||
11.c | Indien de laatste pijl tussen het segment en de spider (spin) belandt, wordt deze als | ||
gegooid beschouwd. Indien de score van deze pijl niet geregistreerd wordt, is het niet toegestaan | |||
de score alsnog te corrigeren. U dient de kast eerst door te drukken; alvorens u de pijlen | |||
verwijderd. Indien dit vaker voorkomt, dient de exploitant hiervan te berichten, omdat deze | |||
onderhoudswerkzaamheden kan verrichten. | |||
11.d | Als een pijl tussen het segment en de spider (spin) zit en de machine geeft een storing aan, | ||
dient men deze pijl het allereerste te verwijderen. Dit i.v.m. dat tijdens deze storing er geen | |||
puntentelling plaatsvindt, men kan nadat deze pijl is verwijderd de 2de of 3de pijl gooien. | |||
11.e | Wanneer men aan de beurt is en een pijl komt om welke reden dan ook verder dan een meter | ||
over de werplijn, zo wordt deze pijl als gegooid beschouwd. De resterende pijlen dienen te | |||
worden gegooid. Vervolgens moet de machine gecorrigeerd worden en gereed gemaakt voor | |||
de tegenstander (machine doordrukken, zodat de juiste display oplicht met het juiste aantal | |||
pijlen. | |||
11.f | Indien een dartmachine niet goed is omgesprongen danwel de verkeerde display aangeeft, is | ||
het volgende van kracht: | |||
11.f.1 | Iedere speler is zelf ervoor verantwoordelijk, dat de machine de juiste display en drie | ||
pijlen aangeeft. | |||
11.f.2 | Wanneer een speler in de beurt van zijn tegenstander gooit en men constateert deze | ||
fout, zo behoort de juiste speler de resterende pijlen te gooien. | |||
Daarenboven is het de benadeelde speler niet toegestaan de verloren beurt in te halen | |||
danwel de ronde te corrigeren. Dus let er altijd op dat de machine op groen staat, | |||
op de juiste display en dat men als speler over drie pijlen beschikt. | |||
11.f.3 | Indien de machine is omgesprongen naar een volgende speler en de machine zou | ||
om welke reden dan ook een pijl wegnemen zodat de betreffende speler slechts | |||
twee pijlen heeft dan mag deze speler alleen de resterende pijlen gooien. | |||
11.f.4 | Indien de laatste ronde is aangebroken en een speler duwt met opzet twee maal | ||
door, waardoor de machine het spel beëindigt, heeft deze speler deze partij verloren | |||
11.g | Dus in alle gevallen beslist de dartmachine. | ||
Uitgezonderd indien de dartmachine een storing aangeeft dan dient men te handelen conform | |||
art.11 sub d. | |||
11.h | Na de laatste beurt dient men te handelen volgens de spelregels welke in dit reglement opgenomen | ||
zijn (pagina 11). |